Brokolica Špenát Orechy a semená

Riboflavín, laktoflavín, lactoflavine, vitamín G

Druh: rozpustný vo vode

Funkcie: hrá dôležitú úlohu pri telesnom raste, obnove červených krviniek a uvolňovaní energie zo sacharidov.

Denná dávka: muži 1,3mg/deň, ženy 1,1mg/deň

Nedostatok spôsobuje: únava, poruchy osobnosti, porucha vstrebávania železa, anémia, zápaly slizníc (pery, ústa, koža), úzkosť, hypertenzia

Zdroj: brokolica, špenát, vlaššké orechy, losos, makrela, vajcia, nízkotučný jogurt, kvasnice, mlieko, baranina

Riboflavín je dôležitý pre dobrý stav kože, očí, funkciu srdca a ďalších orgánov. Má výrazný vplyv na metabolizmus sacharidov, lipidov a aminokyselín, ovplyvňuje celkovú energetickú premenu v organizme. Ako súčasť enzýmov v dýchacom reťazci je nevyhnutný pre základný bunkový metabolizmus. Je dôležitý pre červené krvinky, reguláciu rastu človeka a reprodukciu.

Denná spotreba riboflavínu je 1–1,2 mg. Vyššia je v období rastu, pri infekciách, po operáciach a úrazoch, v tehotenstve a v období kojenia, tiež pri zvýšenej činnosti štítnej žľazy a pri potrave s vyšším podielom tukov. Deficit riboflavínu sa môže prejaviť aj pri chorobe žlčníka, chronickom zápale tenkého čreva, pri cukrovke, pri používaní perorálnej antikoncepcie a pri terapii antidepresívami s tricyklickou štruktúrou. Vyššiu spotrebu majú fajčiari a ľudia konzumujúci alkohol. Riboflavín sa odporúča aj osobám trpiacim zvýšenou hladinou homocyesteínu.

Späť hore